SEGEL!!!

Vad gör man av ett gammalt segel? Väskor såklart! Detta är orsaken till att jag bytte symaskin... För ett tag sedan räddade min man ett gammalt segel från att hamna på tippen. Ett försegel som har seglat på bl.a. Västkusten, Nordsjön och Themsen. Det har funnits många tankar på hur jag skulle kunna använda detta till något och min man ville absolut ha en väska i segel. Min förra maskin "Brother" klarade inte av så kraftiga tyger och kraftig tråd som behövs till segel så då började jag fundera på att byta maskin.... Min nya Janome DC 4030 klarade det galant. Så här är resultatet. Axelväska med ytterficka och även en innerficka. Återvunnen dragkedja från en trasig ryggsäck. De blåa sicksack sömmarna är orginal från seglet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0