besök hos lillebror på Cypern

Har nyligen varit på Cypern och besökt min bror som flyttat dit. Kunde ju inte komma tomhänt och jag gissade att han inte tänkte på att packa ner ett förkläde i resväskan och jag gissade rätt :-) Jag sydde ett vändbart förkläde och broderade hans namn på ena sidan och så kan gästerna vända den andra sidan fram när de ska hjälpa till i köket.
 
I grannhuset fanns en tygaffär som var något utöver det vanliga.... Det var tyger från golv till tak och enligt min åsikt ganska kaosartat men en rolig upplevelse att försöka gå därinne. Jag är lång och smal men det kändes ändå som om jag var tvungen att dra in magen när jag försökte ta mej fram.... Köpte inget till mej själv men det blev några meter gardintyg  till brorsans fönster  90kr/m för tyg på 3m bredd(!) tycker jag var ett väldigt bra pris!!
 
 
En av min brors kolleger ville visa mej en till rolig butik, en liten affär med knappar från golv till tak! Jättecharmigt!
Nästa gång jag besöker Cypern ska jag tänka igenom vad jag behöver och fylla resväskan ordentligt :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0