En hyllning till min man!

Jag älskar att sy och skapa i mitt LILLA syrum. Jag har ett litet krypin i vår tvättstuga. Egentligen bara en bänk. Detta inlägg tänker jag som ett tips och idé inlägg, inte om sömnad men sömnadsrelaterat, samt en hyllning till min älskade Man. För vad vore mitt lilla syrum utan min man Dennis.... han fixar och snickrar och hejar på mina funderingar kring inköp av symaskiner och sömnadstillbehör. Utan honom hade jag nog fortfarande funderat på om jag skulle ha en broderimaskin eller ett broderiprogram och de maskiner jag har i dag. Nu tänker jag bjuda på några bilder från min tvättstuga som jag hellre kallar SYRUM och visa på vad min man ordnat till mej. 
Så här ser det ut...Litet och trångt och då behövs smarta lösningar.
När jag syr är jag beroende av strykbräda och strykjärn nära mina maskiner så det har Dennis löst med en Dörrhängd strykbräda. Dörren med vallmoblommor på är in till pannrummet och när den öppnas så trollas en strykbräda fram.
 
 
När jag åker på sytoksträffar behöver jag också min strykbräda och strykjärn. Så då har min man fixat denna lilla platta att ta med..
 
När jag syr så vill jag ha alla mina trådar inom räckhåll och det har han löst med dessa trådförvaringar.
Hyllorna är bakom dörren in till syrummet och på insidan av städskåpet. Så när jag sitter och syr behöver jag bara snurra på stolen så har jag dom bakom mej. Finns alltså fördelar med litet rum... :-) 
mönsterpapper och mellanlägg till broderiramarna förvaras ovanför dörren i 2 krokar.
Under julledigheten så hade jag planer på att sy massor men så blev det inte för jag har haft ont i ryggen så det funkade inte. Då började jag fundera på om det skulle vara bättre att stå upp och sy istället för att sitta. Det löste min man så nu kan jag variera mej, sitta och stå. I framtiden så kanske det blir ett höj och sänkbart bord men nu så funkar denna 'låda' så länge. 
Under mina maskiner har jag ikeas billiga dörrmattor. Tar bort lite ljud och vibbrationer och blir perfekta nåldynor.
 
För en liten tid sedan krånglade det när jag sydde med overlocken och i broderimaskinen. Trådarna gick av och det blev hoppstygn. Fick tips om att spraya trådrullarna med silikonspray. Frågade min man om han hade sånt och det fanns i hans snickarbod. Men snäll som han är så fick flaskan flytta in i syrummet där den nu blivit en kär ägodel.
 
Eftersom min man är så underbar så gör jag såklart saker till honom i mitt syrum också... detta gjordes nyligen och det är sytt med kärlek ♡♡♡ inget märkvärdigt men behövligt. Ett överdrag till hans kajak :) 
Detta inlägg är nog det längsta inlägg jag någonsin gjort på denna blogg. Hoppas du orkade läsa och att du kanske fick några tips eller ideer som kan användas i ditt syrum. Sagt med detta inlägg är att mitt syrum vore inget utan min älskade man. /Mirjam

Kommentarer
Postat av: Helene B

Hej i dag igen!
Man ska skryta med den/det man är stolt över.. <3 Många gånger kan en liten halv tanke bli nåt nytt och väl fungernade som man inte ens visste att man saknade.. ;)
Kramar på dej!

Svar: Ja visst är det så, jag skryter gärna med min man! Äras den som äras bör heter det ju :-) sen är mitt syrum inte så mycket ett skryta med men det finns kanske något som kan inspirera någon annan. Sykram!
bymirjam

2014-01-12 @ 13:36:48
Postat av: carina

Ja dom är guld värda, jag har också en som gör saker till mig när jag kommit på något. Och ibland så kommer han med någon snilleblixt.
Carina

Svar: Man kan inte vara utan dom ;)
bymirjam

2014-01-12 @ 14:57:30
URL: http://sinneskattenspyssel.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0