Varmt i skidbacken

"Kan du sy en balklänning kan du sy en underställströja" Ja så sa sonen till mig i helgen när vi var i skidbacken. Han var less på sitt lager 2 ställ som hade kort dragkedja i halsen, han tyckte den skavde. Vi kollade runt i olika sportbutiker i Sälen och även på nätet men alla lager 2 tröjor har liten dragkedja. Då tyckte han att jag kunde sy en åt honom istället. Jag var tveksam för jag hade inget mönster och det var då han sa det där om att sy balklänning... :-) Ja då hade jag inte mycket att sätta emot :-)
 
Så då var det bara till att fixa mönster och material. Åkte till Jysk och köpte tunn, billig (12kr!) fleecefilt. Hem och rita av en tröja klippa till delarna och sy. Den blev riktigt bra, så vi är båda riktigt nöjda. Nu hoppas vi att han håller sig varm i backen nu när han ska till Trysil för en veckas skidåkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0