Klänningar till Studentmamman

Igår hade vi studenfirande i familjen och som studentmamma så behövde jag en ny klänning. Eftersom man inte kan lita på att det svenska skulle bjuda på solsken på studentdagen sydde jag 2 klänningar. En för soligare väder och en för lite ruggigare väder.
Som tur var höll regnet sig borta och solen sken så jag kunde använda mig av den ärmlösa klänningen.
 
Mönstret är Burda 7056 och tygerna är ett gammelrosa fodertyg med vinröd spets utanpå.
Det är resttyger från min mamma. Hon sydde en klänning förra året och hade köpt lite för mycket tyg så det räckte till en klänning till mig också :-)
Tyg från typosten i Skövde.
 
 
 
Klänning nr 2, som inte kom till användning på studentdagen men kommer säkert till användning framöver.
Mönstret är från svenska mönster. Köpte det på symässan i Borås i höstas och tyget har jag fyndat på Ohlsonstyger i Örebro.
 
 
Det var inte helt lätt att få ihop denna klänning så den passade min kropp. Fick ta fram saxen och klippa bort en massa tyg i omlottdraperingen. Mönstret lämpas sig nog bättre till lite mer kurviga kroppar. Men efter en del fix och trix kan även jag använda den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0