Höstjacka och löpartights igen...

Tycker det är lite tråkigt att det börjar bli höst. Sommaren for förbi utan att jag hann reagera känns det som. Men än så länge har vi en fin höst/ sensommar. Men jag gillar mer sommar med sol och värme och bad från varma klippor. Men innan sommaren och semestern hann ta slut blev det lite sytt. Är lite dålig på att uppdatera bloggen med vad jag syr. Får helt enkelt bättra mig :-) Här kommer iallafall bilder på min höstjacka som jag sytt.
 
 
Tyget är köpt på tyg.se. Det var ett felköp. Trodde jag beställde ett tyg som var marinblått och skulle passa till byxor. När tyget kom blev jag lite paff, det var inte alls som jag tänkt mig. Det är svårt att beställa på nätet tycker jag. Lättare när man får klämma och känna på tyget innan man köper. Men ingen skada skedd, tyget passade till jacka istället och kostnaden var endast 50 kr :-)
 
 
Mönstret är från Ottobre 2/2015. Pimpad med ett broderi på armen.
 
 
Jackan är vändsydd och fodrad med 3 olika tyger. Ärmarna har ett blått tyg och ett annat på rygg och in på framstyckena. Det var smala restbitar som jag fick av min mamma. Hon hade nån gång sytt klänning och gett mig slamsorna som blev kvar. Det gick precis att få ihop till detta foder. Mot dragkedjan blev det ett brunt quilttyg med lite blått i (syns dåligt på bilden) som fanns i gömmorna.
 
 
Ett helt ok mönster förutom att jag tycket att fickorna är lite grunda och sitter för långt upp.
Har också sytt ett par löpar tights till min brordotter. Vi gjorde ett litet byte min bror och jag, Han kom med lite möbler till min son som nyss flyttat och jag fixade tights till hans dansande dotter. Har sytt dessa tights till mig själv och min guddotter tidigare. Ett mönster som jag tycker är väldigt bra.
 
 
Mönster är daily routine från ottobre. jag har lagt till en liten ficka bak bara, det är enda ändringen på mönstret.
 
 
Nu tror jag nästa syprojekt får bli en väska. Får se hur det går med det. Var ett tag sedan jag sydde väskor så jag får nog tänka till ordentligt innan jag börjar så det inte blir galet :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0