Jag kallades Skarven

Jag berättade i förra blogginlägget om att jag i min tonår blev kallad Skarven när jag jobbade extra i leksaksaffär och tog för lite papper och fick skarva när jag skulle slå in paket. Det där med att skarva har jag fortsatt med. Att pyssla med quilt/lappteknik handlar om att skarva :-) Sen tycker jag om att ta tillvara tygresterna som blir kvar från olika syprojekt.
Detta mörkblåa joggintyget blev över efter att jag sytt en luvtröja till ena sonen.
 
 
Har haft det liggandes ett tag och nu i höstas kom jag på att jag kunde skarva ihop det till en kjol. så här blev den.
 
 
Täckte skarvarna med coversömmar och tycker nog att det är skarvarna som gör kjolen.
 
 
Ber om ursäkt för den korniga suddiga bilden....
I samma veva sydde jag tröjan av tyg jag köpte på syfestivalen i oktober,
 
 
Mönstret är onion 2035 som jag kortade av och så fick den långa ärmmuddar och halskant och midjemudd av jerseyspill.
Sen broderade jag "Sew blessed". Nöjd! Tröjan har använts ofta.
 
 
När jag hade gjort en blå kjol ville jag även ha en svart. Hade spill från tidigare projekt som PRECIS räckte till en kjol med fickor.
 
 
Den här gången fick ficköppningen spets som dekoration och fickorna är fastsydda med coversöm.
 
Varning för ännu en suddig selfi :-)
 
 
När jag suttit och gått igenom mina bilder så hittade jag denna obloggade klänning. Sydde i våras och använde den flitigt i sommras.
Mönstret är onion 2035 och tyg från stoff och stil.
Nu tror jag att jag har "Bloggat ikapp" allt jag sytt. Nu får jag ta tag i sömnaden igen så jag har något att blogga om.
Hej så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0