Konferensklänning

Snart ska jag åka iväg några dagar med jobbet på en konferen. När vi anmälde oss sa min kollega att "till middagen så byter vi om till klänning". Började fundera på vilken klänning jag skulle ta på mig och kände att de jag hade dög inte utan det blev till att fixa en ny.
Hittade en marinblå bistrech på Calletex i Örebro.
 
 
Mönstret är "New look 6430". Som vanligt när jag syr så gör jag lite egna förändringar på mönstret för att det ska passa mig. Denna gång så har jag tagit in den en hel del i sidorna och redan när jag ritade upp mönstret förlängde jag den i midjan några centimeter eftersom jag är så lång i ryggen. Ärmarna gjordes om lite för de kändes för pösiga. Det liksom det som är finessen när man syr själv, att man kan anpassa efter egna mått och önskemål.
 
En hel del handsömnad är det också på en sån här klänning. både fåll nedtill och ärmar är sydd med små osynliga stygn.Tycker om sömnad där man ska vara lite noggran och petig så det sitter snyggt och där fållar sys upp förhand för ett snyggt resultat. Sen är det även viktigt för mig att insidan är snygg. Knäppt och nördigt? Jo så är det men den inställningen ändrar jag inte på :-)
 
 
Så nästa vecka åker jag till Sundsvall och går på middag i denna marinblåklänning.
 
 
Välkommen att kika in på min blogg igen, ska verkligen försöka uppdatera den lite oftare :-)
/Mirjam
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika Lundgren

Den var verkligen snygg, Classy 😇

2017-05-23 @ 14:46:16
URL: http://mrslundgren.blogspot.se
Postat av: Anonym

Så fin 👍

Svar: Tack!
bymirjam

2017-05-30 @ 18:19:16
Postat av: Linda Sjöstrand

Jättefin passform!
Håller med om att det är viktigt att insidan också är fin. Plagget känns lite tjusigare då, även om inte andra kan se det.

Svar: Tack! Roligt att det finns fler än jag som tänker så om insidan :-)
bymirjam

2017-06-11 @ 16:23:23
URL: http://hertigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0