Kjol i Amy Butler tyg

Jag är väldigt förtjust i Amy Butlers härliga tyger. Kan surfa runt på nätet och kika på hennes tyger, väskor och mönster hur länge som helst och drömma och fantisera om allt man skulle kunna sy. Jag köpte en bok med hennes väskmönster för några år sedan som jag ofta sitter och bläddrar i. Jag har ännu inte sytt någon av väskorna för jag har svårt att sätta saxen i tygerna som hon designat och ska jag sy en av hennes väskor ska det ju vara hennes tyg också  :-) För länge sedan köpte jag det limefärgade "Amy" mönstrade tyget som jag nyligen sydde en kjol av. Det var väldigt jobbigt att börja klippa i det för man vill ju inte göra fel med sånt fint tyg. Men Kjolen blev ju bra, så den här gången var jag lite modigare när jag satte saxen i det blåmönstrade Amy Butler tyget.   Kjol nr 2 är nu klar och jag är så nöjd! Väntar nu bara på en riktigt fin och varm sommar så den kan komma till användning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0