Svart spillbitskofta

Ja, man tager vad man haver.... hade flera olika sorters svarta tyger som var kvar efter tidigare projekt samt en liten stuvbit som inköptes någon gång bara för att det var billigt :-) Efter mycket funderande kom jag på att jag kan ha de olika tygerna i olika dela på en kofta. Så armarna är i stickat tyg, fram, bakstycke i joggingtyg och volangen i ett brodyrtyg. Infodringen fram som inte syns är i tunnare jersey.  Hittade ett gratisbroderi på nätet som jag laddade ner och broderade fram och bak. Knytband från gömmorna. Att jag inte skulle köpa något till denna kofta bestämde jag mej för från början. Skulle det vara ett restprojekt så fick jag bara rota i egna skåp. Ett bra sätt att rensa ut lite :-)
Väldigt svårt att fota svarta plagg..... måste öva tror jag... :-)

Kommentarer
Postat av: Ett rött monogram

Vad du är duktig på och sy,
jättefin kofta.
Och roligt att du är med i utlottningen.
Kramar
AnnaMaria

2014-11-24 @ 17:55:37
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.se
Postat av: Anonym

Wow, det här var jättesnyggt -och smart. Är nu på span efter snygga sätt att använda broderi på kläder och det här gillade jag!!

Svar: Tack Cecilia. Tröjan har blivit min favorit och den används flitigt. Kul att du blivit med broderimaskin!
bymirjam

2015-01-13 @ 17:03:01
URL: http://klippertill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0