Gott nytt SY år önskar jag er alla!

Jag har inte varit någon flitig bloggare under december men det har inte berott på att jag inte sytt något. Jag har haft (ett för mej)stort syprojekt på gång. En brudklänning (!) till min blivande svägerska. Klänningen har sytts nu mellan jul och nyår då hon varit här i Sverige på besök, hon är från Cypern. Igår på nyårsafton syddes de sista stygnen. Jag kommer att ha ett inlägg om klänningen i april efter bröllopet. Men jag kan visa några små saker jag sytt som ska användas av bruden på den stora dagen.
En liten väska som man kan behöva ha till läppstift och annat smått.
Och en liten handduk att hänga på handleden. Kan vara bra att ha ifall det blir lite svettigt på mottagningen då man ska hälsa på alla gäster som man räknar med kan bli omkring 1000 personer.
De här små börsarna sydde jag innan jul till mina brorsdöttrar utav spillbitar från bruklänningssömnaden. Mönstret är från quiltbiten, Christels runda.
Ny vill jag önska er alla ett Gott nytt SY år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0