Romersk elegans

Min vän Anna-Karin har nyligen varit på fest och det var en tillställning med dresscode. Inte vilken dresscode som helst, utan "Romersk elegans" !!! Hon undrade om jag kunde hjälpa henne att sy något. Jag sa, javisst för det är ju kul med utmaningar.
Jag har utgått från ett klänningsmönster från en gammal sömnadsmagasinet. Förlängt mönstret och lagt till drapperingen.
Eftersom att det skulle vara Romersk elegans så tänkte vi att den skulle dekoreras med guld som skulle få symbolisera rikedom så sydde jag på olika guldfärgade band.
Visst blev hon en Romersk skönhet!!!!?
 
Det kändes som lite tomteverkstad när jag sydde i det röda tyget :-)
 
 
 
Klänningen skulle vara dansvänlig, det var ett krav från den romerska skönheten. Här testar hon dansrörligheten :-)
 
 
Bild som hennes man tog innan hon skulle iväg på den ståtliga festen.
En riktig Romersk skönhet som utstrålar elegans och rikedom :-)
 
 
Tack Anna-Karin för att jag fick förtroendet att sy din klänning!
 

Kommentarer
Postat av: Monkan

Kanonfin! Den ser väldigt äkta ut, säkert att du sytt den? ;) Helt klart syproffs, och en blogg med egen kategori för väskor, det är ju guldstjärna :)

Svar: Tackar!
bymirjam

2015-07-21 @ 01:08:13
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0