Klänning

Jag har tidigare visat er hur jag höll på att skapa en spets i min broderimaskin. Nu är spetsen klar och ihopasydd med klänningen. Har broderat blommorna på brudslöjetyll. sen har jag sytt fast några blommor för hand i övergång tyg-spets. Har använt mej av transparent tråd till handsömnaden... Grrr.... vilket elände!!!! Tråden var så genomskinlig att det var svårt att få den genom nålögat. Sen blev det knutar på den hela tiden och så trasslade den något så oerhört att jag höll på att ge upp flera gånger. Mönstret är ett hopkok av 2 olika mönster som jag sen förändrat en del. Tyget är en sidenlook från Ohlsonstyger.
 
 
Suddig närbild på spetsen, men här ser man att det är tyll som jag broderat på.
 
Bilderna är inte de bästa men jag får väl visa fler bilder sen från tillfället då klänningen ska användas.
Sen så skulle man nog behöva lite sol på kroppen så kanske allt skulle se lite trevligare ut :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0