Symaskinspyjamasar

Nu har alla tre maskinerna fått nya överdrag.
Jag har ju redan visat den första jag gjorde men här kommer den en gång till.
 
Här under göms min Janome dc 4030. Den är en riktig pärla! Klarar av att sy i allt tror jag.
När det överdraget var sytt så var det overlocken som stod på tur att få ny "pyjamas".
 
 
Den här gången pimpade jag med några gamla knappar. Fickor på sidorna för pedal och sladd.
Overlocken är en Brother 1034D. En enkel och lätthanterlig maskin.
Sen var det dags för broderimaskinen att få matchande pyjamas. Här frihandsquiltade jag istället för att quilta rutor som jag gjort på de andra skydden.
 
 
och eftersom det är en broderimaskin,(det är en kombinerad sy och broderimaskin) en Brother innovis 1250,så broderade jag lite passande text på. :-) Även baksidan fick text för det är den sidan man ser först när man kikar in i mitt lilla syrum.
 
 
Så nu är alla maskinerna nydressade :-) Blev riktigt nöjd och maskinerna mår ju bra när de får vara dammskyddade.
 
 
 Önskar er alla en riktigt trevlig sydag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0