övningskörning Janome CoverPro 2000cpx !

När jag nu har införskaffat mig en Janome coverpro måste jag övningsköra den så vi lär känna varandra. Så då får man komma på projekt där det ska vara många coversömmar.
Vad ska man säga om dessa!? Haha!!! Blandade meningar hos min familj om dessa träningstajts :-) Men ett bra plagg att sy där man verkligen får använda sig av covermaskinen. De har i helgen invigts och de satt bra under hela rundan så modellen är det inget fel på :-) Mönstret är "Daily routine" från Ottobre 5/2015.
 
 
 
Trött och svettig efter en morgonrunda tillsammans med mina kusiner Marie och Sofie.
 
 
Har gjort en föränding på mönstret. Jag har lagt till en ficka där man kan förvara tex husnyckeln.
Tyget är fyndat på Tyg.se och är deras "baddräktstyg". Köpte flera olika mönstrade tyger nu på rean, inte för att jag tycker det är kul att motionera :-) men det är ju roligt att sy :-)
 
 
Jag har även sytt mig dessa marinblå shorts med många coversömmar.
 
 
Mönstret är från Ottobre 2/2015
De blev en favorit direkt !
 
 
Kalsonger till make och son är också bra plagg att öva coversömmar på så det har det blivit några stycken sydda. Men alla har inte fastnat på bild. Men dessa gråa han jag fota innan de kom till användning.
Mönstret har jag fått fram genom att rita av ett par köpekalsonger.
 
 
Nu är det dags att ge sig in i syrummet igen! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Ååååhhhhh, vill ha!!! Hmmm, jag har varit i symaskinsaffären två gånger senaste veckorna, officiellt för att köpa sax ena gången och tråd andra. Och i smyg kollat in (stirrat på...) en covermaskin när jag väntat på min tur. Och jag har ju tänkt sy precis de där tightsen! Som man uppenbarligen, inser jag nu, behööööver en covermaskin till! Fast jag har verkligen inte plats för en maskin till, får nog hitta på nåt annat sätt att klara sömmarna. Jag får se till att hålla mig borta från Janome-montern på Syfestivalen i höst annars är det klippt för jag har märkt att de kan läsa mina tankar! När jag ser dina grymt snygga tights så är ju saken klar i alla fall, måste verkligen testa att sy ett par. Och tur att jag inte hunnit göra några ännu så att jag han se ditt smarta tips om ficka. Briljant. Baddräktstyg kikade jag på i veckan på Ohlssons tyger men tänkte att det kanske inte direkt är ett tyg som andas, inte behov för det när man ska simma kanske :) Men det låter på dig som att det funkar bra så jag får nog gå och kika på lite tyg imorron.

Svar: Klart du ska ha en Cover!!! Livet blir roligare då :-) Hade själv ingen plats men köpte iallafall så det är lite bök med att stuva undan och flytta på maskinerna men det är det värt för det är så roligt när det blir så finna sömmar. Sen måste du absolut testa sy träningstightsen och badlycran på Ohlssontyger passar perfekt. Har nyligen sytt ett par till tights denna gång i svart och mönstrat. Nyss lagt ut bild på bloggen.
bymirjam

2016-08-11 @ 23:24:51
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0