Fasterfixar & syr!!!

Nu har jag blivit faster igen. Det var 11 år sedan sist.
Men nu har det alltså skett igen. En liten kille som heter Gideon föddes för 5 dagar sedan, så nu kommer maskinerna gå varma :-)
Jag har redan sytt lite till killen som jag visat tidigare och här kommer lite mer; Först ut ett babynest.
 
 
Ingen svår sömnad men oj vilken pärs det var att få i vadden! Vi var 3 personer som hjälptes åt att dra och trycka och slita för att få dit det. Svetten bara rann! 
Sen så önskade Gideon att faster skulle sy några små mössor. Klart man fixar det när en sån liten goding önskar något :-)
 
 
Hittade ett mönster på nätet som jag testade. Mössorna blev så små och söta.
 
 
När jag ändå var ifarten med det gråa tyget blev det en liten dress också. Mönstret är från ottobre.
 
 
En sparkbyxa har jag också sytt åt lillkillen. Mönstret är ett gratismönster från någon tysk sida. Inte ett ord tyska kan jag så jag klickade hejvilt på sidan tills jag hittade mönstret och kunde ladda ned det. 
 
 
Har även sytt en body och matchande byxa. Byxa med fuskgylf men med riktiga fickor att gömmma nappen i :-)
 
 
Sist ut i detta blogginlägg är 2 par byxor.
 
 
 
Önskar er en fortsatt trevlig midsommar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0