Brun väska med foder i mormors gamla gardin!



                           
Jag gillar verkligen att sy väskor. Den här började jag på för några dagar sedan och i dag gjorde jag klart den. Den ska jag nog använda själv men jag har material så det kan bli fler om någon vill ha. För ett halvår sedan kom min mamma med min mormors gamla gardiner som var på väg att bli mattrasor. Ett riktigt retro tyg i orange och brunt. Har funderat länge om jag skulle våga sätta saxen i det, det har tagit emot lite att klippa i ett så härligt gammalt tyg men nu är det gjort och det känns jättebra för nu kan jag se tyget ofta och bära med mej det :-) Väskan har öppna innerfickor och en nedsänkt dragkedja. Fick fundera en hel del på hur jag skulle bära mej åt att få till dragkedjan och jag tycker nog att jag lyckades. Blev faktiskt bra!
Yttertyg är i kraftigt brunt möbeltyg köpt på "Hem&Hobby" i Skövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0