Olga kjol

Har drabbats av Olga bacillen tror jag, för nu vill jag sy massor av olga kjolar och fantiserar om olika färgkombinationer. Är med i fb grupp "sytokarna" och där syr väldigt många kjolen Olga så jag blev så inspirerad att sy att jag cyklade i väg till biblioteket och lånade boken med mönstret. Blir säkert fler sydda framöver. Gjorde om mönstret lite, eller rättare sagt, avstod från några detaljer. Eftersom jag sydde i jersy hoppade jag över dragkedjan och linningen med knapp samt fickorna. sydde en smal linning/kanal och drog i ett band istället.
När jag ändå var igång med maskinen så passade jag på att test sy ett par kalsonger. Provade för första gången på att sy flatlock söm. Var lite svårt att få till trådspänningen så sömmen blev bra. Men det är väl bara att öva. Sonen tyckte att dom blev snygga men tyvärr blev de lite för små.... Ska nog köpa ett mönster istället för att knåpa ihop ett själv..... När man börjar att sy kalsonger är man nog en riktig Sytok, men det är roligt när killarna här hemma vill att jag syr till dom så då är jag gärna en sytok :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0