Omlott-tröja

Jag lär mej!!! Vad svårt det är att sy i mjuka tyger. Det går bra i overlocken men sen när jag ska fålla i vanliga maskinen med tvillingnål vill det inte bli bra........ så då är det bara att sprätta och börja om. Läste ett tips på någon annan syblogg att man kunde kanta med "trosresår" och att det skulle vara lättare. Beställde lite resår från bibbis textil och vips blev toppen bra! Efter lite inställningar på maskinen och lite övningar på provlappar kunde jag fålla nederkanten och ärmslut med tvillingnål. Resultatet blev klart godkänt och familjemedlemmarna sa att det ser ut som ett köpeplagg och mycket snyggt, då är jag nöjd :-) Mönstret är från sömnadsmagasinet nr 9, 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0