babyquilt

Nybörjare igen...  Så känns det i allafall. För 15-20 år sedan så sydde jag lapptäcken och en hel del babyquiltar. Sen tog det bara stopp! Kändes inte alls skoj att sy dessa quiltar och jag tror att det berodde just på quiltningen. Jag handquiltade ihop top, vadd och baksida och det tog tid och jag blev aldrig riktigt bra på det. Nu i dag ser ju min maskinpark lite annorlunda ut så jag kan lättare quilta på maskin och jag håller på och övar lite ibland på frihandsquiltning... Detta har bidragit till att quilttanten i mej har börjat titta fram och suget efter att sy i olika lapptekniker har kommit tillbaka och jag surfar runt på en massa quiltsidor och får inspiration och jag har även drabbats av köpbacillen :-) Nya linjaler har införskaffats och även en roterande skärmatta! Så här ska det skäras och sys framöver.
Hittade i gömmorna en liten bit barntyg som jag tänkte börja mjukstarta min quiltresa med och kantade den med en bård av "tumblers". Har en ganska tjock vadd i så det skulle bli ett gosigt täcke och så blir ju quiltningen bullig och fin. Ja jag är ju nybörjare igen så det finns lite att jobba på till nästa projekt men är trots allt nöjd med tanke på min lååånga quiltpaus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0