Sytt av möbeltygsprover

I går var det trevlig syträff i Skövde. Stora resväskan var packad med massor av tyger och mönster. Tänkte att jag skulle hinna med massor men inte då..... med trevligt sällskap och långbord med 15 olika symaskiner uppställda blir det mycket prat, erfarenhetsutbyte och koll på varandras maskiner. Trots att jag har 3 bra maskiner här hemma så finns det alltid önskan om någon ännu bättre. Det kan vara lite farligt för plånboken att vistas i sytoksmiljö :-) Jag hann i allafall färdigställa en väska som jag påbörjat senaste veckan. Den är sydd i möbeltyg(fuskskinns) prover som jag fått från min faster som jobbar på tapetserarverkstad. Funderat länge på vad det skulle kunna bli av de små bitarna, till slut sydde jag bara ihop dom till ett stycke och sen bestämde jag vad det skulle bli. Så i morgon går jag till jobbet med ny väska.
 

Kommentarer
Postat av: Christa

Supersnygg.

Svar: Tack!
bymirjam

2014-06-14 @ 11:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0