Målat och sytt blev som nytt!

Ett projekt som både min man och jag varit inblandade i. 2 fotöljer och en fotpall har vi hämtat hos mina föräldrar då de inte behövde de mer. Dennis har målat och jag har sytt. Funderade på om jag skulle göra den enkla varianten, att bara sy ett överdrag/påse på de befintliga dynorna men kom fram till att genvägar inte alltid blir så snyggt. Så jag gjorde det grundligt och spanade in de gamla dynorna och gjorde likadant. Blev jättebra! Men tyget dammade MASSOR och det var luddigt i hela syrummet efteråt.
 
Att overlocka kanterna var en nödvändighet då tyget luddade en del.
Nu har vi två "nya" fotöljer som vi kan sitta och gosa i på kvällarna. Tar lite tid men det kan det vara värt när resultatet blir bra :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0