Man kan ju tro att jag slutat sy........

Men så illa är det inte :-) Det har mer varit ett blogg uppehåll under sommaren. Jag har sytt några väskor och kassar under den här sommaren som används flitigt.
 
 
Dessa kassar och ryggsäckar sydde jag till min ena son och hans flickvän. Ryggsäckarna är sydda av en gammal gardinlängd. De har en ficka med dragkedja på framsidan.
 
Sen så önskade maken att jag skulle fixa några nya fenderskydd. Riktig snabbsömnad, sy en tub och fålla, trä i resår uppe och nere, Klart !
 
 
Har även testa att sy mobilväskor till mej själv, med plats för korthållare, nycklar och mobil.
 
 
Den flerfärgade var ett riktigt elände att sy för den mörkare bruna materialet är riktigt (äkta) mjukt skinn. Den ljusa biten och den mer gråa biten är i fuskskinn. Vad jag inte visste var att man skulle ha jersynål (!)när man sydde i mjukt skinn. Jag sydde och sprättade mest hela tiden. Det blev hoppstygn hur jag än gjorde. Tillslut gav jag upp och började sy den mörkbruna väskan istället som är i fuskskinn. Då var det inga problem. När den var klar tänkte jag att jag kan väl inte ge upp så lätt! så jag surfade runt på nätet och hittade lite tips och testade. Så enkelt det var, byta nål till jersey nål så funkade allt perfekt.
 
Har även haft lite tråkigheter med min ena symaskin..... skulle bara fålla ett par byxor åt maken då det knäppte till i maskinen och stygnen blev hemska!
 
 
Hur jag än fixade och trixade med maskinen fick jag inte ordning på det själv så det blev till att lämna den hos symaskinsdoktorn. Nu är den tillbaka och är frisk och kry igen och jag har fixat ihop en lunchväska på den maskinen i dag.
 
 
Den dagen som min maskin pajade satt min sykompis hemma i sitt syrum och bråkade med sin maskin hon också. För att trösta oss lite fick vi då avsluta dagen med lite bubbel :-) För det är ju ledsamt när maskinerna inte mår bra för då mår ju inte vi sytokar bra heller :-)
 
 
Har även broderat en kudde under semestern till vår vän Emma.
 
 
Den ligger nu i hennes soffa.
 
Jag har kanske inte varit så flitig i syrummet under sommaren men vill nog försöka få lite mer tid där inne nu när hösten börjar närma sej. Då ska jag fortsätta med ett litet projekt jag började med under semestern.
 
 
 
Tanken är att det ska bli en väska så småningom. Kika gärna in igen så får vi se om den blivit klar :-)
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej hej och välkommen tillbaka! :) Förhoppningsvis smittar din sy- och bloggarlust av sig lite! <3

2015-08-29 @ 20:02:43
URL: http://livsresande.se
Postat av: Anonym

Mycket snygga rutor ...mer än nyfiken på färdig väska !!! Intresserad 😊😊😊

2015-08-29 @ 20:55:41
Postat av: Anonym

Mycket snygga rutor ...mer än nyfiken på färdig väska !!! Intresserad 😊😊😊

2015-08-29 @ 20:55:43
Postat av: Anonym

Mycket snygga rutor ...mer än nyfiken på färdig väska !!! Intresserad 😊😊😊

2015-08-29 @ 20:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0