Decembersömnad

Oj vad länge sedan jag visade något här på bloggen, det har gått mer än en månad sedan mitt senaste inlägg. Jag har inte skolkat från sömnaden utan det har mer varit så att jag inte velat visa vad jag sytt för det har varit endel julklappar som har skapats i syrummet under decembermånad. Men nu tänker jag visa vad jag pysslat med :-)
Först ut är Julstrumpor till mina killar, även fast de är stora nu så uppskattas det med något i strumpan på julaftonsmorgonen.
 
Så har jag även sytt små nessesärer till Amanda som hon fick i julklapp.
 
Vår Guddotter Loka fick något till mysa med i soffan :-)
 
Min svägerska Linda och min bonusbror Samuel fick en varsin kökshandduk som jag broderat på.
 
Av tybitarna som blev kvar efter handdukssömnaden blev det en vit kudd med lite dekorsöm och broderat hjärta.
 
Så har jag nu i mellandagarna tagit tag i ett projekt som blivit liggandes i ett år (!) min Jellyrollsquilt! framstycket jag varit klart sedan förra hösten och material till baksidan köpte jag i januari så allt har funnits utom kraften att ta tag i quilten. Men nu är det gjort!!! och jag känner mej sååå nöjd att det nu är klar.
 
 
 
Har "spiralquiltat" hela täcket. Började i mitten med frihandsquiltfoten och sydde några varv. sen så bytte jag till övermataren och fortsatte runt, runt, runt och runt... snurrigt värre :-)
 
 
Nålar på burk!!! Jag använder mej av temporärt spraylim på alla lagren när jag quiltat. Funkar superbra!!! Behöver inte nåla någonting. 
Ja det var lite av vad jag sytt under december. All tråksömnad som lagning av kläder och flera sydda örngott blir ni besparad från att se :-)
Men en bonus bild får ni;
Had besök av min son i syrummet dagarna innan jul som sydde ett örngott till sin flickvän i julklapp. Riktigt roligt att han ville sy själv och ville prova mina maskinen.
 
 
Oj då! Höll på att glömma min julkudde som jag sydde till mig själv av spillbitar jag fick av min vännina Görel.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0