Högtalarskydd

Pappa önskade att jag skulle sy överdrag till hans högtalare så de skyddas lite när han fraktar dem i bilen. Han hade köpt riktigt kraftigt fuskskinn/bilklädsel. Så önskade han sitt namn på. Utmaning!!! Ja att sy i sånt kraftigt material och med kraftig tråd kräver att man tänker till innan man syr. för man vill inte sprätta. Använde övermataren hela tiden och en microtex 90 nål. Det var en nödvändighet när jag skulle sy ner sömmarna, då jag sydde igenom 4 lager.
 
Att brodera i sånt här kraftigt material var jag först tveksam till men efter att jag läst lite på nätet så förstod jag att det skulle fungera om man som alltid tänkte på att använda rätt nål. Det gick inte att spänna materialet i bågen så jag använde mej av filmoplast, ett mellanlägg med klister som jag spänner i bågen och sen lägger materialet ovanpå bågen. Fungerade bra.
 
Loggan gjorde jag i mitt PE-design program. Eftersom att jag är nybörjare så blev det en automatisk stygnsättning av loggan. Funkar på enkla bilder/motiv men när det blir mer detaljer måste man stygnsätta själv och det har jag inte riktigt lärt mej än.
 
När han såg resultatet hördes ett ÅH! det tar jag som ett gott betyg :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0