"SYTOKIG" och TYGGALEN"

Sen senast jag skrev något här på bloggen har jag sytt lite grann.
Kanske var det den här söta presenten som satte fart på sybegäret. Min vän Görel har gjort det och kom med det när jag fyllde år för ett litet tag sedan. "Tyggalen" "Sytokig" står det. Just sån jag är :-)
 
 
Med armbandet på,åkte jag på syträff förra helgen. Där sydde jag ett överdrag till min ena maskin. Tanken är att alla mina maskiner ska få nya överdrag som matchar varandra. Men än så länge är bara ett överdrag klart.
 
 
Jag har quiltat rutor och använt spillbitar av fleece som mellanlägg. Fickor på sidorna och lite pynt på framsidan.
 
I veckan så har jag även fixat till ett bagageband till Eva. Nu kommer hon nog hitta sin väska lätt när hon står vid bagagebandet/utlämningen.
 
 
En liten väska för mobilen och nycklarna sydde jag i går. Den är sydd i fuskskinn och söta quilttyger. Remmen är ett långt återanvänt skosnöre som jag sydde fast tyg på med passpoalfoten. Avslutade axelbandet med "tulpaner".
 
 
 
Jag har påbörjat några till sömnadsprojekt men de visar jag när de är klara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0