Mess with my fabric and.......

Kvällarna innan julafton stängde jag in mig i syrummet och knåpade ihop några julklappar. Min vännina och syvän som gillar tyger fick denna lilla tavla. Broderade på en tygbit från något gamalt jeansplagg.
 
 
Den ena sonen som drömmer och planerar en resa lååångt bort fick en passväska.
 
 
Sydd i fuskskinn. Insidan är fodrad i bommulstyg med ugglor på och har fack för pass och en ficka med dragkedja.
 
 
Vår Guddotter fick ett förkläde i grått och rosa tyg som jag hittade på tygposten i Skövde. Hittade lite spetsar i gömmorna. Pimpade med en av tårtknapp som min vännina införskaffat åt mig när hon var i New York.
 
 
När jag gjorde volangen använde jag mig av plisségafflar som jag köpt hos Bibbistextil. verktyg man kanske inte använder så ofta men blir otroligt snyggt när man väl gör det.
 
 
Nu är det dags för lite mat men sen ska jag in i syrummet en sväng igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0