Oj, oj, oj, så länge sedan jag tittade in här !!!

Jag har inte slutat sy bara glömt bort att blogga. Nu får jag ta tag i detta med bloggandet. Kanske kan det bli ett nyårslöfte. 
Först ut i detta inlägg är min kofta som jag sytt av ett mönster från "Sytt och Prytt". Tyget är ett jaquardjersey från tygposten i Skövde.
Ber om ursäkt för mina dåliga bilder.....men man kan nog se vad det är iallafall :-)
 
 
Har förlängt mönstret med 3 cm i midjan men tyvärr blev den ändå lite kort i ryggen. Nästa kofta (jo, jag har tyg till en till) ska jag förlänga i rygg/midja några centimeter till.
 
 
Fick lite spill över så det räckte till några mössor.
 
 
Ojoj,Vilken matchning :-)
 
 
 
En marinblå mössa med litet broderi har det också blivit.
Sen så har våra vänners dotter Amanda fyllt 20 år så då sydde jag mössa, pannband och halsbuff åt henne.
 
 
En tubsjal/scarfs sydde jag ihop i all hast en morgon innan jobbet. Var ju tvungen att ha något som matchade tröjan :-)
 
 
Tröjan får jag visa en annan dag och även det andra jag sytt under hösten. Så du är välkommen att kika in här igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0