Oj då! Nu blev det trångt i syrummet!

Ja, jag skulle bara till Skövdesymaskiner och hämta min symaskin som var fixad.
Hoppsan!! Åker därifrån med med min maskin och en till:-)
 
 
Jag har funderat ett tag fram och tillbaka på att utöka min lilla maskinpark. Ingen livsviktig pryl men ack så rolig :-) Men inköpet blev lite spontant :-)
 
 
Så roligt det är med ny "leksak"! Var så ivrig att få testa min Cover att jag la mustaschtyget uppochner. Första sömnaden med nya maskinen och den gjorde jobbet galant! Testade med kalsonger då de har många sömmar så jag kunde öva ordentligt. Nu ska jag bara lära känna den så jag kan få till sömmarna perfekta ( är nördig när det gäller sånt...) Visst har jag klarat mig utan en Covermaskin i alla år och det är en ren lyxpryl (iallafall för mig) men det är så skoj med symaskiner och tillbehör att hjärtat gör ett skutt. Att jag sen egentligen inte har plats för den och nu måste fundera på om syrummet ska få flytta till annat rum är såna "jobbiga" saker man får stå ut med :-) Sydde ihop delarna på overlocken med 3 trådig bred söm och sen sydde jag ner sömmarna med covern. Till resåren anväde jag bara covern.
 
Provsömnad nr 2: En omlottopp.
 
Har haft ett mönster från Stoff & stil i skåpet under en lång tid. Aldrig vågar mig på att testa den då det skulle fållas runt hela omlottdelen. Visst går det att få till snyggt med tvillingnålen på den vanliga maskinen men eftersom att det är väldigt mycket fåll på denna modell så drog jag mig för det. Men med en Cover så är det inga problem! Allt gick väldigt bra och jag blev riktgt nöjd med sömmarna,
Se här!! sånt här blir en synörd glad av! Jag är nybörjare och fick ändå till en baksida som jag kan vara stolt över.
 
Nu får jag fundera på vad jag ska hitta på för nytt syprojekt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0