Känner mig välsignad!

Förra helgen tillbringade jag några timmar i Skövde på en syträff. Skoj att möta andra likasinnade nördar. Vi syr och pratar. Min vännina och jag bestämde innan vi åkte att vi skulle sy oss varsinn ryggsäck efter ett mönster hon köpte på quiltköping. Vi hann förståss inte klart den under de timmarna vi var på syträffen så jag fick fortätta hemma dagen därpå. Så här blev resultatet.
 
Den är sydd i mina älskade Amy Butler tyger. Jag köpte dem för några år sedan och har gått och klappat på dem i bland och inte riktigt vetat vad jag skulle sy av dem och så har det känt tufft att sätta saxen i dom. Låter säkert konstigt för man har ju tyg för man ska sy något av det... men med dessa tyger har det tagit emot.
Men nu är det gjort! jag har klippt i tygerna och sytt en ryggsäck och jag är riktigt nöjd och glad :-)
 
 
Det tog lite tid för alla delar skulle quiltas, även foderdelarna. Sidorna frihandsquiltade jag med kringelekrokar och resten i ett rutmönster.
 
 
Jag la till passpoaler i sömmarna och ett handtag (stod inte i mönstret) men jag gillar att passpoaler för det ger ett mer arbetat utseende. Samt att det ger lte mer stadga.Sen la jag även till en D-ring på sidan som dekoration och att man kan fästa tex nyckel där.
 
 
Insidan har ficka med dragkedja och även ett nyckelband med karbinhake.
Väskan har använts hela veckan och jag är glad att jag vågade sätta saxen i mina Amy Butler tyger.
Min lilla "tag" brukar jag vanligtvis vika och sy in i en söm men denna gång blev den lite mer synlig.
Pimpade med 4 små knappar och broderigarn.
 
 
Föutom att jag har fått gå omkring med en sockersöt ryggsäck i veckan så har jag även fått vara vara med om andra trevliga saker. Jag har fått ett mail från en som jag inte känner som skrev ett så fint om det jag skapat. Sen har jag även fått fler uppskattande ord om min sömnad denna vecka från andra jag inte känner så väl. Sånt gör att man blir ännu mer inspirerad att sy. Sen fick jag ett medddelande från min ena bror att han hade en surprise till mig som min andra bror rullade genom Göteborg på spårvagn och sen tåg hem hit till mig.Sen när han skulle mötas upp på stationen med denna surprise så var jag utan bil och då ställde min vännina upp och fixade så den kom hem till mitt syrum. Så ja, jag känner mig välsignad!!!!
Se vad jag fått till mitt syrum! En sadelstol!
 
 
Eftersom jag får ont i axlarna när jag sitter och syr så har jag tidigare fått ett höj och sänkbart bord så jag kan stå upp när jag syr. Det funkar perfekt. Men ibland skulle det vara skönt att ha en hög stol till bordet så en sadelstol har stått på önskelistan. Nu är önskan uppfylld :-) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0