En ny bekantskap

Blir jag aldrig nöjd? Ja det kan man undra, men ju mer jag syr och lär mig desto mer syrelaterade saker vill jag ha :-)
Jag ska bli faster igen. Riktigt skoj för en synörd som jag, för då har jag en anledning att få sy små babykläder. 
Tänkte att jag skulle öva lite på barnklädes sömnaden så jag klippte ut en liten tröja samt byxa och sydde ihop. När det skulle dit en halskant och ärmavslut åkte jag till min vännina och fick mig en lektion i hur man använder en kantbandsguid och så fick jag provsy. 
 
 
När mudden var på plats i hals och ärmslut var jag såld :-) 
Dagarna efter köpte jag mig en
kantbandsguide till min coverpro 2000 cpx.
Så nu håller jag på och bekantar mig med "Kantis" min nya vän :-)
 
 
Det är en fyrviks "Kantis" men här kan ni se att jag har gjort om den till en 3 vik istället med hjälp av ett sugrör och hårsnodd.
 
 
När jag hade monterat Kantis så testkörde jag på lite spillbitar men det blev för tråkigt så jag klippte till en body till den lille som är i min svägerskas mage.
Kantningen funkade perfekt, inga hoppstygn och sömmarna hamnade på rätt plats och inställningarna på maskinen och kantbandsvikaren var bra
.
 
Så nu har jag sytt min första babybody. Troligtvis inte den sista :-) Så skoj när det blir så bra med kantningen.
 
 
Sydde även ett par små byxor/shorts till den kortärmade bodyn för den lille blir ett sommarbarn och vi hoppas väl på en varm sommar (?).
Byxorna är sydda av min avlagda t-shirt. Gillar återbruk!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0