Jag skäms!!!!!!

Ja, jag skäms ganska mkt nu för att jag inte kunde hålla mitt nyårslöfte att jag skulle blogga om mina syalster direkt när de var klara istället för långt senare :-(
Har inte uppdaterat min sömnad här på bloggen sedan januari...... och nu är det MAJ !!!!! 
Så nu får det bli ändring på detta ( får se hur länge jag kan hålla det...)
Men nu kommer lite av det jag pysslat med under några månader.
Först ut en omlottkofta.
 
 
Har sytt den tidigare men denna gång blev det i blåa toner istället. Mönster är från sytt och prytt.
 
 
 
Vid årsskiftet fick jag en kollega, superskoj (jobbat ensam i 15 år), Hon behövde en lite börs till hennes mobila bredband som behövs när vi är ute på jobb. Så den syddes av färglad spillbit. Även min almanacka fick ett omslag när jag ändå var i farten.
 
 
Kudden syddes till sonen av en stuvbit (sammet) som fyndades på tygposten i Skövde.
 
 
Resterna av sammetsbiten fick bli en kudde som jag sydde till svärfar som fyllde 70år i april.
Det mönstrade tyget är en liten slatt som blev kvar när min bror gjorde en sänggavel. Jag har ju sagt det tidigare att det bor en quilttant i mig och att jag i tonåren kallades skarven. Jag gillar verkligen att ta tillvara på allt tyg och att lappa ihop det :-)
 
 
När man fyllt 70 så kan man få Vila en liten stund :-)
 
 
Min bror och svägerska som väntar barn önskade sig badlakan till den lilla bebisen. Jag köpte några handdukar och klippte och sydde ihop. (det blev 2 st och små tvättlappar av spillet, allt ska användas :-) 
Eftersom den lille ännu inte är född får min gamla nalle sen jag var lite agera modell.
 
 
Min kusin Caroline har fått en dotter så till lilla Stina sydde jag en tunika och tights. setet är sytt av mönster från Ottobre i stl 80.
 
 
Och äntligen har jag nya gardiner i vardagsrummet. Gardinerna var färdiga men skulle fållas. De har legat i ett skåp sedan förra sommaren och det har tagit emot att sy upp den bara för att det är lite tråkigt att sy så låååånga raksömmar :-) men nu är det äntligen gjort! :-)
 
 
Det finns mer att syalster att visa så kika gärna in igen. Kan inte trötta ut er med allt på en enda gång....
/Mirjam
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja... äntligen uppdaterat... skrev i FB att du skulle uppdatera coh så hade du... <3
gillar din blogg jättemycket...

Svar: Och nu har jag gjort det igen :-) Så välkommen att kika in!
bymirjam

2017-05-19 @ 06:14:19
URL: http://mrslundgren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0