Jag lovar och lovar men håller det inte...

Jag har lovat mig själv att jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen. Bloggen är ju min dagbok över de saker jag syr för att kunna gå tillbaka och minnas vad jag sytt. Men jag lyckas inte hålla vad jag lovar.... Men jag syr lite iallafall och det är väl det som är grejen :-)
Så här kommer en liten bildkavalkad av saker jag sytt sedan mitt senaste blogginlägg.
Först ut är ett förkläde till sonen, sydd av gamla jeans. la till några skinndetaljer för att tuffa till det lite.
 
 
Han önskade sig även en t-shirt (egentligen önskade han sig flera tröjor men än har jag bara sytt denna)
 
 
Så har jag även sytt en klänning till mig själv. Tygerna är fyndade i stuvlådorna på Ohlsonstyger. Mönstret är ett modifierat Onion 2035 som jag använt mig av flera gånger tidigare, Det är toppen att ha ett mönster som man kan återkomma till om om igen.
 
Att gult är fult vill jag inte hålla med om :-)
Jag köpte en liten bit gult tyg med diamanter för att sy barnkläder men gillade det så mkt att det blev en top till mig själv. Jag hade inte köpt så stor bit, så för att det skulle räcka fick jag lägga till lite vitt över axel och rygg.
 
 
Har sagt det förr och säger det igen.... jag är bättre på att sy än att fota :-)
 
 
Så har jag också sytt en kudde till ett par vänner som gifte sig i början på september.
 
 
Så har en kille på kontoret blivit pappa för några veckor sedan så då har jag sytt lite bebiskläder till en lite tjej som heter Elli.
Det blev en baggydress av Hallonsmulas mönster samt en body från någon ottobretidning. Byxmönstret är JNY enkla byxan.
 
 
Som ni ser så räckte det gula diamanttyget till babykläder också som det var tänkt från början :-)
 
 
Jag det var nog de bilder jag hade på lager denna gång. Hoppas jag inte dröjer så länge med nästa blogginlägg :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Norrsken Emma

snyggt förkläde =)

kram

Svar: Tack!
bymirjam

2017-09-13 @ 22:04:36
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: Annika Lundgren

Allts den klänningen så vansinnigt vacker....du r så duktig....

Svar: Tack!
bymirjam

2017-09-15 @ 11:34:55
URL: http://mrslundgren.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0